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Autoren:
Salem, Sarah; Leonhardt, Axel 
Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag / Conference Paper 
Titel:
Optimizing Traffic Adaptive Signal Control: A Multi-Objective Simulation-Based Approach for Enhanced Transportation Efficiency 
Titel Konferenzpublikation:
Proceedings of the 10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems - Volume 1: VEHITS 
Konferenztitel:
VEHITS (10., 2024, Angers) 
Konferenztitel:
10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems 
Tagungsort:
Angers, France 
Jahr der Konferenz:
2024 
Datum Beginn der Konferenz:
02.04.2024 
Datum Ende der Konferenz:
04.04.2024 
Verlag:
SciTePress 
Jahr:
2024 
Seiten von - bis:
344-351 
Sprache:
Englisch 
Abstract:
This research aims to improve traffic flow efficiency, reduce congestion, and enhance the overall performance of the transportation system for different road users, while keeping in mind the ease of implementation of the provided approach. That is achieved by optimizing the stage length parameter in the VAP files for VISSIM using ParMOO, a powerful optimization tool. The VAP files contain crucial information about traffic signal control logic, including signal timings, stage durations, and cycle...    »
 
ISBN:
978-989-758-703-0 
Fakultät:
Fakultät für Bauingenieurwesen und Umweltwissenschaften 
Institut:
BAU 7 - Institut für Verkehrswesen und Raumplanung 
Professur:
Leonhardt, Axel 
Projekt:
MORE 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes 
Art der OA-Lizenz:
CC BY-NC-ND 4.0