Logo
Benutzer: Gast  Login
Autoren:
Pedrotti, Maxime; Nistor, Nicolae 
Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag / Conference Paper 
Titel:
Online Lecture Videos in Higher Education 
Untertitel:
Acceptance and Motivation Effects on Students’ System Use 
Herausgeber Sammlung:
Sampson, Demetrios G.; Spector, J. Michael; Chen, Nian-Shing; Huang, Ronghuai; Kinshuk 
Titel Konferenzpublikation:
IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologie ICALT 2014 
Untertitel Konferenzpublikation:
Advanced technologies for supporting open access to formal and informal learning 
Konferenztitel:
IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (14., 2014, Athen) 
Konferenztitel:
ICALT 2014 
Tagungsort:
Athen 
Jahr der Konferenz:
2014 
Datum Beginn der Konferenz:
07.07.2014 
Datum Ende der Konferenz:
09.07.2014 
Verlagsort:
Los Alamitos, CA 
Verlag:
IEEE Conference Publishing Services 
Auflage:
Jahr:
2014 
Seiten von - bis:
477-479 
Sprache:
Englisch 
Stichwörter:
Online lecture video, Lecture annotation, Unified Theory of Acceptance and Use of Technology, Motivation 
Abstract:
Recent technological developments such as the evolution of digital video and online video streaming stimulate the further development of online lecture videos (OLV) as a base for various learning scenarios in modern higher education. Currently, there is little research on the effect students’ acceptance and motivations have on their use of the provided tools. This paper describes an OLV system implemented at a large German university, providing lecture videos with synchronized presentation slide...    »
 
ISBN:
978-1-4799-4038-7 
Fakultät:
Fakultät für Humanwissenschaften 
Institut:
Department für Bildungswissenschaft 
Professur:
Nistor, Nicolae 
Open Access ja oder nein?:
Nein / No