Logo
Benutzer: Gast  Login
Autoren:
Alt, Florian; Balz, Moritz; Kristes, Stefanie; Shirazi, Alireza Sahami; Mennenöh, Julian; Schmidt, Albrecht; Schröder, Hendrik; Gödicke, Michael 
Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag / Conference Paper 
Titel:
Adaptive User Profiles in Pervasive Advertising Environments 
Herausgeber Sammlung:
Tscheligi, Manfred; de Ruyter, Boris; Markopoulus, Panos; Wichert, Reiner; Mirlacher, Thomas; Meschterjakov, Alexander; Reitberge, Wolfgang 
Titel Konferenzpublikation:
Ambient Intelligence 
Untertitel Konferenzpublikation:
European Conference, AmI 2009, Salzburg, Austria, November 18-21, 2009. Proceedings 
Reihentitel:
Lecture Notes in Computer Science 
Bandnummer Reihe:
5859 
Konferenztitel:
European Conference on Ambient Intelligence 
Konferenztitel:
AmI'09 
Tagungsort:
Salzburg, Austria 
Jahr der Konferenz:
2009 
Verlagsort:
Berlin ; Heidelberg 
Verlag:
Springer-Verlag 
Jahr:
2009 
Seiten von - bis:
276-286 
Sprache:
Englisch 
Abstract:
Nowadays modern advertising environments try to provide more efficient ads by targeting costumers based on their interests. Various approaches exist today as to how information about the users’ interests can be gathered. Users can deliberately and explicitly provide this information or user’s shopping behaviors can be analyzed implicitly. We implemented an advertising platform to simulate an advertising environment and present adaptive profiles, which let users setup profiles based on a self-ass...    »
 
ISBN:
978-3-642-05407-5 ; 978-3-642-05408-2 
Article-ID:
1694666 
Open Access ja oder nein?:
Nein / No