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Autoren:
Kimmerle, Sven-Joachim; Moritz, Roman 
Dokumenttyp:
Zeitschriftenartikel / Journal Article 
Titel:
Optimal Control of an Elastic Tyre-Damper System with Road Contact 
Herausgeber Sammlung:
Steinmann, Paul; Leugering, Günter 
Titel Konferenzpublikation:
Special Issue: 85th Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM) 
Zeitschrift:
Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics (PAMM) 
Jahrgang:
14 
Heftnummer:
Veranstalter (Körperschaft):
GAMM (Gesellschaft für Angewandte Mathematik und Mechanik) 
Konferenztitel:
Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (85., 2014, Erlangen); Deutsche Mathematiker-Vereinigung (85., 2014, Erlangen) 
Tagungsort:
Erlangen 
Jahr der Konferenz:
2014 
Datum Beginn der Konferenz:
10.03.2014 
Datum Ende der Konferenz:
13.03.2014 
Verlagsort:
Weinheim 
Verlegende Institution:
GAMM 
Verlag:
Wiley-VCH Verlag 
Jahr:
2014 
Seiten von - bis:
875-876 
Sprache:
Englisch 
Abstract:
We study an elastic tyre with a wheel rim that is suspended at the chassis of a car by means of a spring-damper element. This quarter car model may be controlled by varying the damping constant of the electrorheological damper. Our mathematical model yields a coupled ODE-PDE problem with a free boundary at the tyre-road contact. In this study we approximate the tyre by the Hertz contact stress formula. The resulting optimal control problem with control constraints is solved numerically. 
Fakultät:
Fakultät für Luft- und Raumfahrttechnik 
Institut:
LRT 1 - Institut für Mathematik und Rechneranwendung 
Professur:
Gerdts, Matthias 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes