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Autoren:
Michael, Johannes 
Dokumenttyp:
Dissertation / Thesis 
Titel:
Optimale Steuerung in der vertikalen Fahrzeugdynamik 
Untertitel:
Echtzeitfähige proaktive Vorausschau und impulsive Systemdynamik 
Betreuer:
Gerdts, Matthias, Prof. Dr. 
Gutachter:
Gerdts, Matthias, Prof. Dr.; Arnold, Martin, Prof. Dr. 
Tag der mündlichen Prüfung:
13.06.2017 
Publikationsdatum:
04.10.2017 
Jahr:
2017 
Seiten (Monografie):
245 
Sprache:
Deutsch 
Schlagwörter:
Fahrzeugdynamik ; Fahrzeugrahmen ; Steuerung ; Angepasste Technik ; Optimierung ; Fahrtüchtigkeit ; Echtzeitsystem ; Hochschulschrift 
Stichwörter:
optimal control, chassis dynamics, proactive control, impulsive systems, Riemann-Stieltjes integrals 
Abstract:
This thesis was written at the institute of computational mathematics of the University of the German Federal Armed Forces and investigates new approaches in the field of vertical vehicle dynamics using optimal control techniques. The objective is to optimize a quantitative cost function using an adapted control. The considered optimization criteria comprise ride comfort as well as safety and durability values. The first part of the thesis investigates a formulation using continuous dynamics and...    »
 
DDC-Notation:
629.046 
Fakultät:
Fakultät für Luft- und Raumfahrttechnik 
Institut:
LRT 1 - Institut für Mathematik und Rechneranwendung 
Professur:
Gerdts, Matthias 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes